torsdag 5. juni 2014

Den morsomme styrketreninga

Styrketrening. Ikke akkurat det jeg synes er rasende festlig. Det vil si den klassiske styrketreninga, enten det er øvelser med kroppsvekt eller vekter på studio. Heldigvis synes samboeren min det samme, og i stedet for å gi opp, finner han stadig nye veier til styrke.

Etter et midlertidig tilbakeslag med litt avrivninger i muskelbånd i leggen, er jeg tilbake i trening igjen. Nå må jeg stå på for å finne tilbake til den formen jeg var i, og gjerne litt bedre enn som så før sommerleira. Styrketrening er veldig viktig for meg uansett, og kanskje spesielt nå etter noen skader som tilsier at alderen er tyngende. Han driver meg hardt, samboeren, og det er helt som det skal være!

Her er bilder fra ei artig trening vi hadde sammen før varmen slo helt inn:










3 kommentarer:

  1. Osu! Dokker e flink og oppfinnsom. Blir jo reint inspirert. Godt å se at du fortsatt holder det gående. Regner med du er kandidat på sommerleiren. Lykke til :)

    SvarSlett
  2. Elisabeth er tøff, kystgenan får uttrykt seg i fullt monn. Talje og tau m/sjakler etc. fra Biltema. Kettlebells fra Abilica, men vil anbefale de klassiske competition-kulene (hvor alle har lik størrelse, uansett vekt) fra f.eks. compactkettlebells.no. Trossa fra Refa. Sloshpipe fra Obs! Bygg, halvfull med vann og plugget i endene. Power wheel fra Lifeline USA.

    SvarSlett
  3. Ideer oppstår rundt omkring i verden. Denne videoen tikket inn på Tromsø karateklubbs facebooksider. Kjente mye igjen fra vår sommertrening: https://www.facebook.com/photo.php?v=700644823326609

    SvarSlett