tirsdag 1. mai 2012

Ulfstindmila - heftig og begeistret!

Startområdet før avgang, kledt i snøfiller...

En varebil for å registrere påmeldte.
Noen av Northern Runners før start.
(foto: Øyvind Sørensen/Northern Runners)
Så kom 1. mai i et isende snefokk. I stedet for begynnende vår, kunne vi nyte synet av et landskap i nysnø.

Etter  nok en gang å ha erfart hvilken breddegrad vi bor på, var det bare å se det positive i situasjonen. Snødekket nådde ikke å sette seg på veien. Nedbøren gjorde også sitt til at svevestøvet ikke dominerte lufta. Vi var utrolig heldig under løpet, og slapp både motvind og snø. Til tider tittet til og med sola frem.

Jeg løp sammen med min kjære i dag. Det var hans første løp i voksen alder, og det var hans første løp for Northern Runners. Jeg er utrolig stolt over å ha fått ham med! Det ble snakket om rekorddeltakelse i dag, og det er vel slik at en løpevind er over Tromsø. Det er nesten så jeg tror vinden har fått et navn - Northern Runners.


Siden det var 1. mai, ble det også et kompromiss for noen å løpe.
Jeg løper gjerne bak denne fanen!
Jeg ble veldig overrasket over den raske starten, men jammen sprang jeg også det beste jeg kunne. Samboeren ble nok litt stuss og lurte på hvor lenge dette kunne vare. De første fem kilometerene klarte jeg på ny rekord - 30.11. Jeg kan altså si at jeg nesten løp de kilometrene i dag. Dessverre holdt det ikke helt frem. Den siste bakken tok motet fra meg, og jeg hadde en god, gammeldags sprekk. Jeg tror tida mi ble en plass på 54-tallet. Helt sist tror jeg også vi kom, min gentleman av en samboer og jeg selv (men jeg aner egentlig ikke hvilken plassering som kom oss til del).

Dette har vært et utrolig positivt løp, og jeg har veldig lyst å gjøre det til en tradisjon å bli med. Vakre omgivelser var det, og ei fin løype. Det hadde vært artig å ta med ungene også. Med fine medaljer og masse oppmerksomhet, ville det vært en topp aktivitet i begynnelsen av mai. Jeg håper å stille neste år også.

Takk til skigruppa i Ulfstind for et flott arrangement!





Det var herlig å komme i gang, og den spreke damen er hele 67 år!
Jeg håper jeg er i like god form om 25 år!
(foto: Stian Saur/Northern Runners)

Selv med sprekk mot slutten, er det godt å komme i mål.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar