lørdag 7. juni 2014

Stronger than yesterday?



Et gammelt jungelord sier at hvis du vil bli god til å løpe, løp. Hvis du vil bli god i karate, tren karate. I yngre dager levde og trente jeg etter dette prinsippet. Nå for tiden er ånden friskere enn kjøden, og nytten av å trene styrke er slående. Ikke for det, jeg kan gjerne trene armstyrke med slag, og beinstyrke med spark og dype stillinger. Det er bare det at jeg trenger hjelp til å fokusere slik at jeg ikke blir mer... skjeivtrent, kan jeg vel kalle det. I dag har jeg trent mer styrke. Denne gangen var det mer maksstyrke det går på, og jeg skal gjøre meg til venns med ei 10 kilo tung kettlebell - og teknikken skal være rett.

Jeg føler meg sterkere enn gårsdagen hver gang jeg har trent styrke. Det er vel bra i min alder!


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar