søndag 31. juli 2011

En sommerferie er over

Juli 2011 i Tromsø viste seg fra en av sine bedre sider værmessig.



Fra sykkeltur på Kvaløya 6. juli.
August står for døren med sensommer og høststart. I år står også august for jobbstart etter fire uker ferie. For min del har dette vært en ferie i treningens tegn. Utgangspunktet mitt var å gå ned i vekt samtidig som formen skulle bedre seg betraktelig. Dette var igjen for å kunne møte høst- og vintermørket bedre rustet, og for å få bedre utbytte av karatetreninga fremover.


Fjelltur 7. juli.

Detalj fra fjelltur.
Det nærmer seg oppsummering. Hvilket utbytte har jeg fått av denne måneden? Vektmessig har jeg mistet 2-3 kilo, og har blitt en del "fastere i fisken". Jeg har blitt bitt av løpebasillen og fjellbasillen, og jeg har gjenfunnet sykkelbasillen. Sannsynligvis har formen bedret seg siden jeg klarer å jogge lengre distanser, distansene jogges noe raskere og kroppen takler å jogge.

Som sagt har jeg blitt bitt av basillen, men det vil ikke si at jeg ikke hater når jeg er der. Formen har ikke blitt så god at jeg nyter en jogge- eller sykkeltur, eller en ordentlig motbakke i fjellsida for den saks skyld. Ikke når jeg er der, men etterpå - da er LYKKEN der.


Juli måned har på mange måter vært preget av tung trening. Når jobben starter opp igjen mandag, blir jeg trolig nødt til å ta det roligere ei stund. Det ligger mye og venter, og kanskje vil det si at jobben også vil ta over noe av kveldstida.

Nedenfor har jeg lagt noen bilder fra julitrimmen min. Jeg har til sammen hatt 10 treningsfrie dager, noe som inkluderer en miniferie på fire dager som var aktiv med hesteridning og bassengartigheter.


Sykkeltur utover mot Larseng på Kvaløya.

Utsikt til Tromsdalstinden fra en annen vinkel enn den jeg er vant til.

Midnattsoltur opp Tomasjordfjellet. Kanskje den aller vakreste turen nå i juli.

På vei opp slalomløypa til Tomasjordfjellet.



23. juli. Vakkert ute i Tromsø. Sorg og sjokk preger oss alle.

 Kjente arter ved Prestvannet.




Oppe ved Fjellheisen etter å ha gått ekstremløypa.





Joggeruta går også rundt Prestvannet. Her fra en tur rundt midnatt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar