lørdag 3. september 2011

Skrekkvekt eller vektskrekk?


Ny vekt. Dratt frem fra skjulestedet.
Det er fjerde dag uten trening. Fjerde dag med en forkjølelse som ikke vil slippe taket. I morgen er det ut på veiene uansett.. Jaja, med mindre det er feber i tillegg da.

I dag var i alle fall dagen for å gå til innkjøp av ny vekt. Til tross for ei halv ukes treningsopphold og litt mye mat - og til og med litt mye vin i helgestarten, hadde jeg ikke regnet med at vektøkninga skulle bli dramatisk. Badevekta skulle til pers under de verst rådende omstendigheter: Kveld, tunge klær på, hele kjernefamilien samla til ungenes kveldsstell på vårt lille bad...

NEI, jeg kunne nesten ikke tro det. Vekta viste sikkert like mye som da jeg startet opp seriøs trenging i begynnelsen av juli. Fysj og fy! Etter at ungene hadde lagt seg, måtte jeg ta en kontroll uten alle tunge klær. De hadde veid en kilo, men likevel... Fornøyd ble jeg ikke! Håper bare ikke jeg har gått tilsvarende tilbake i form.

Det er en ny diktator i huset. Badevekta. En rosarød diktator. Jeg skal nok vinne over den også, bare vent!!

2 kommentarer:

  1. Det er sikkert bare litt ekstra vann. :o) Det blir nok bedre når forkjølelsen slipper taket og du får trent igjen.

    SvarSlett
  2. Å, det håååper jeg! Prøvde å jogge i dag, men det gikk skeis. Forkjølelsen sitter i som fy.

    SvarSlett