onsdag 1. mai 2013

Hvil deg nå, du er sliten

Restitusjon. Det er så vanskelig når kropp og sinn bobler over av treningslyst.

I dag, onsdag, er kroppen stinn av trening etter ei tettpakket karatehelg, ei kort styrkeøkt på mandag og karatetrening igjen på tirsdag.

Det kommer en kort, hektisk sesong. Siden det er 1. mai, løp mange i løpernettverket Northern Runners Ulfstindmila. Mange flere enn da jeg var med i fjor http://senpai-elisabeth.blogspot.no/2012/05/ulfstindmila-heftig-og-begeistret.html?spref=fb Jeg innrømmer at det kriblet i beina, men fornuften vant. I år har jeg ingenting å gjøre på asfalt i knappe ei mil. I alle fall ikke på dette tidspunktet.

I stedet skal jeg jogge/løpe 650 meter i slengen fram til 11. mai. Det er jeg nødt til, for i år blir første - og muligens siste - gang jeg skal være med på Vårens vakreste eventyr, selveste Holmenkollstafetten. Jeg skal til og med ha siste etappe på Bislett. Det blir stooort! Her kan du se de 15 etappene: http://www.youtube.com/watch?v=vdlMnqlEGdE&feature=youtu.be

Gleder meg som en unge. Og gruer meg, men mest av alt - gleder meg! I mellomtida skal det lyttes til kroppen. Sliten kropp = hvile! Trur eg...

........
Tenk deg om nå
Hvor farer du hen
Du har vandret alt for lenge

Mil etter mil etter mil
etter mil etter mil etter mil
....  (Jahn Teigen) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar