onsdag 10. august 2011

Hjelp - høsten kommer!

Høsten står for døra, og jeg er bekymra. Jeg har egentlig vært bekymra lenge, men bestemt meg for å nyte sommeren så lenge den varte først.

Hva er det så som vekker bekymring? Joda, det er den travle høsten med alle oppgavene som venter på jobb med arbeidstid fra åtte til kvart på fire - og helst et par timer på kvelden minimum et par kvelder i uka. I tillegg bekymrer jeg meg for ungene og å rekke alle aktivitetene de skal starte på. Den største har bestemt seg for tre aktiviteter i uka, mens minsten holder seg til en. Vi voksne må være mer fleksible i våre aktiviteter. Selv skal jeg ha en eller to instruksjoner, trene karate minimum en gang i uka, og gjerne ha en joggetur eller to. I tillegg må jeg nok ta en tur til Oslo eller flere.

Jeg ser at det kan bli vanskelig, og at høsten kommer til å gå fryktelig fort. Snart er det jul i mitt hode.

På den andre siden, er jo dette for det meste koselige aktiviteter. Det gjelder å holde på kosefølelsen; at ungene lærer mye og trives på aktivitetene de har valgt seg, og at de voksne har det sosialt og gjør fremgang i det de holder på med. Jeg gleder meg med andre ord også. Tross alt har vi noen frikvelder med ungene, og noen hellige dager.

Jeg gleruder meg!

2 kommentarer:

  1. flot billede, forleden jeg antager !:) og tænk bare på alle de bær vi skal plukke inden jul, det er da koseligt ! forøvrigt har jeg også en blog ! bibprofessor.wordpress.com, som du er velkommen at besøge, ha en god dag!

    SvarSlett
  2. Vet du, Niels, det er helt rett! Bærplukking er en veldig bra høstaktivitet som jeg håper vi får gjort mye av - både du og jeg!
    Jeg skal besøke bloggen din også. Gleder meg!

    SvarSlett