torsdag 18. august 2011

Tøffere enn toget

Så har jeg vært ute og tøffet meg igjen. Tenkte at jeg skulle få med meg min venninne i Northern Runners-gruppa, men da må jeg jo stille selv også. Hun er mye raskere enn meg. I dag var det første gang vi skulle være med på 4x4 min intervall - uten motbakke.

Mens jeg skulle løpe nært det raskeste jeg klarte, måtte jeg erkjenne at jeg ikke er så kjapp i steget akkurat. Jeg var der, ja, kjapp - nei. Noen må danne baktroppen også. Erindringen gikk tilbake i tid, til den gangen jeg var ung innenfor kyokushinkai karate. En shihan sa at det beste selvforsvaret er å løpe (bort fra en farlig situasjon). Javisst, tenkte jeg, men jeg kan ikke løpe. Derfor må jeg velge det "nest beste" - kampsport. Spør du meg synes jeg jo det såkalt "nest beste" er helt fantastisk.

Nå har jeg blitt eldre, og sta. Selv om jeg aldri skulle bli rask, skal jeg i hvert fall prøve å bli så rask at jeg kan si at jeg løper. Målet er bedre enn 30 minutter på 5 km, og bedre enn en time på 10 km. Da skal jeg si at jeg løper. Jeg skal være med på Mørketidsløpet og Midnight Sun Marathon, 10 km begge gangene i 2012.

I mellomtiden skal jeg holde ut å være tregest i NR. Det er heldigvis en flott gjeng som ikke "disser" en treging. Faktisk mye fine folk som løper. Det er bra å få være en del av, og trolig blir til og med jeg raskere der jeg peser etter dem i løypa! Tøffere enn toget. Det er meg det!!

Northern Runners i dag: Trine, Ola, Øyvind, Trine, Rune, Britt, Stian og jeg.
Foto: ukjent dame på tur i Bukta


1 kommentar:

  1. Veldig hyggelig å ha deg med på løpetur Elisabeth. Velkommen tilbake neste økt :)
    Hilsen Ola og resten av NR-folket.

    SvarSlett