onsdag 24. august 2011

OSU!

Neste uke begynner høstsesongen med treninger i karateklubben. Jippi!

Det er kun onsdager og lørdager det ikke er mer eller mindre organisert trening i klubben for oss voksne. Et utrolig bra tilbud fra en klubb der alt er basert på frivillighet, synes jeg i hvert fall. Det er det trening for hele kroppen, alle de muskelgrupper du ikke visste du hadde.

Selv gleder jeg meg til å instruere ungene i klubben i aldersgruppa 6 til 11 år. Karate er basert på disiplin, og det er helt klart ei utfordring når mange unger møtes. Det å føle seg som ei heks enkelte ganger kan være vanskelig, men med solid erfaring fra nærmere ti år som juniortrener og sju år som forelder, forstår en jo at det kan være disiplin ungene søker.

En annen side som er gledelig, er å se flere kvinnelige utøvere i klubben som trener jevnt og trutt. De er et pluss for både omgangstone og treningsforhold forøvrig. Det er aldri sunt med et ensidig kjønnssammensatt miljø - verken i trenings- eller jobbsammenheng.

Jeg tjuvstartet høstsesongen i går, med siste uke av sommermodustreninger. Ei bra trening av en av våre gode fightere. Fornøyd!

Høres ut som en ren reklameblogg denne gang, og det er nok slik det blir når jeg er så hoppende glad for å starte opp igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar