onsdag 30. november 2011

Novemberkuling

November avsluttes med liten kuling. Det er utrolig godt å kunne trekke ned i kjelleren, mens vinden drar med seg alt den kan finne av løsøre rundt veggene på yttersida.

I dag stod kettlebells på programmet. Jeg vil anbefale alle som synes styrketrening er kjedelig å prøve disse kulene. Styrketrening har i alle fall fått en ny dimensjon for min del, og det er første gang jeg synes det er gøy å trene styrke ved hjelp av å løfte jern. Nå når jeg har kommet meg over de innledende lave kiloene på de fleste øvelsene, synes jeg bare det er mer og mer givende. Det er utrolig tungt også. Jeg sitter her nå med fryktelig tunge armer. Ei jeg kjenner, tok litt hardt i første gangen hun trente med kulene. Hun kunne knapt skjære seg ei brødskive påfølgende dag.

I morgen står desember for døra. Jeg har fått skissert ei tung oppladning til Mørketidsløpet hos min personlige løpetrener. Det gjenstår å se om jeg kan klare tre økter i uka med det programmet. I desember. Måneden for juleavslutninger, juleverksted, julebakst, julehandel, julegaver - og alt som starter på jul. Min favoritthøytid!

4 kommentarer:

  1. Du er et råskinn! Jeg har ingen ambisjoner utover at jeg ikke skal opp i vekt i løpet av desember! Det kan være vanskelig nok, skjønner jeg med et blikk på kalenderen fremover... Kanskje vi kan ta ei egen økt 4x4 opp bakken mot Tromsøhallen? Ei sånn slow speed edition?

    SvarSlett
  2. Jeg er klar som et egg for 4x4. La oss se om vi får noe til i løpet av den hektiske førjulstida. Skal vel litt til for at begge skal ha mulighet på samme tid, men prioriteringer vettu!

    SvarSlett
  3. Hvor får man kjøpt slike kettlebells?

    SvarSlett
  4. De har vært sett på sportsbutikker som Intersport og XXL, kanskje flere med. Det er også mulig å kjøpe dem via nettet. Gjør et søk for å se. Litt ulikt hvor det lønner seg å kjøpe.

    SvarSlett