torsdag 9. februar 2012

Samjogging og framløping - hvilken kombinasjon!

Nok en vindfull torsdagskveld, nok ei samling for ivrige entusiaster - og det er en del av oss! De fleste var der for å løpe ei mil. Jeg var der for å jogge fem kilometer i pratetempo.

Denne gang må jeg si meg heldig. Her dukker det opp ei dame som gjerne kunne tenke seg en rolig femkilometer, mens jeg lenge så for meg at jeg måtte danne baktroppen alene. Vi prater oss bortover, møter på enda ei som følger oss et par-tre kilometer, og jammen meg tar vi nærmere seks kilometer i ei kosefart som jeg tidligere ikke har benevnt som kos - litt over sju minutter per kilometer. Ikke nok med det, nok en torsdag har jeg virkelig hatt det topp mens jeg jogga.

Det må sies at Northern Runners er et suksesskonsept både sosialt og helsemessig. Tommelen opp for en flott gjeng! Etter å ha jogget alene siden jeg startet opp dette prosjektet, har jeg for alvor fått opp øynene for hvor inspirerende det er å ha folk rundt seg.

Katrine er ei dame som løper mila godt under timen.
Denne gang jogget hun med meg på kosetur i nærmere 6 kilometer.
Jeg hadde en super tur! Tusen takk til henne og Hilde som
løp sammen med oss halve distansen! (Det altfor mørke bildet er tatt av meg)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar