torsdag 2. februar 2012

Stormfulle høyder


Tøffe Northern Runners-damer klar for trening i blåsten!
(Foto: Catrine Emilie Trygstad, Northern Runners)

Ja, tittelen på en såkalt dameroman passer bra på dagens joggetur. Fem Northern Runners-damer møtte opp. Jeg var først ute. Jeg undret faktisk på om bilen kom til å stå på samme plass når jeg returnerte. Vinden tok godt tak når jeg satt inne i den, og på folk som gikk forbi utenfor, så det ikke ut til at det var mindre hustrig ute enn hva jeg innbilte meg innenfra.

Etterhvert kom faktisk alle damene som hadde meldt seg på turen. Utrolig bra på en slik dag, og hvilken gjeng! Jeg hadde fem kilometer i kosefart på agendaen, og fikk med meg Unn-Doris som debuterte med jogging for året.

Jeg kan endelig si at jeg forstår hvorfor det er helt topp å jogge sammen med noen (ikke bare på intervalltrening). Det er utrolig inspirerende å ha kosefart sammen med noen som har samme kosefart som deg selv - og det gikk raskere enn jeg trodde min kosefart egentlig var.

Vi jogget litt i samme løypa som Mørketidsløpet, og jeg merket at formen er ganske så mye bedre nå enn da. Vel tilbake til bilene var det et herlig overskudd som kjentes i kroppen. Virkelig en stormfull høydare i med- og motvind! Tusen takk til Unn-Doris som tok utfordringa. Håper du blir med mange, mange flere ganger!


To fornøyde damer ferdig med 5,36km i med- og motvind.
(foto: meg, Northern Runners)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar