tirsdag 14. februar 2012

Styrkeskjerping nå!

Jeg ser at jeg har vært for dårlig på å svinge kettlebells'ene i de siste ukene. Det bekymrer meg en del siden jeg har mye å hente på å bli sterkere. Denne uka har jeg derfor satt opp et treningsprogram som er til dels svært ambisiøst fram til 30. juni. Det hadde vært utrolig flott å få det til.

Uka inneholder kun sju døgn, og de sju døgnene har kun 24 timer hver. Likevel skal jeg prøve å få organisert inn seks treningsøkter + en instruksjon. Ikke alle øktene er lange, men de skal være effektive. To av disse øktene skal bestå av kettlebellstrening - ei lengre og ei kort. Ei økt skal være karatetrening. Disse øktene består tradisjonelt også av en del styrke. Tre økter skal være jogging fram mot MSM. Jeg må jo prøve å nå målet mitt dette semesteret  - så langt ned mot en time som mulig på mila.

Så var det denne styrken da. Til nå i år har jeg bare trent slik at jeg har klart å holde på den styrken jeg har opparbeidet meg gjennom høstens trening. Det blir bare slitsomt. Det er morsomt å trene med kettlebells, men ikke når det kun blir sporadisk. Gleder meg til å prøve å være mer organisert!


Enhånds swings med skifte fra hånd til hånd i ett minutt.
Prøvde med 20 kilo først, men måtte gå ned
til 16 på andrerunden. Grmpf!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar