torsdag 15. mars 2012

Terskelleting og lavere puls

I dag var jeg utrolig slapp og trøtt fra morgenen av, og utover kontordagen var jeg sikker på at jeg kom til å bli syk - igjen. Jeg var temmelig surkete og lei når jeg taslet meg oppover mot barnehagen fra jobb, men litt frisk luft gjorde susen. Formen kom seg. Når jeg i tillegg fikk middag og en halvtimes meditasjon da vi var vel hjemme, var det bare å finne frem regntøyet for en tur ut i slafseføret.

Meditasjon og en rolig tur gjorde susen i dag!
Jeg bestemte meg på forhånd for at dette skulle bli en rolig tur. Det var det som stod på programmet mitt, og det var det jeg var i form til. Inspirert av "Den ultimate løpeguiden" (som jeg skrev om i går), prøvde jeg å finne terskel 1. Jeg gjorde nok ikke jobben like bra som den skal gjøres, men jeg mener terskel 1 ligger på ca 155 i puls hos meg. Jeg bestemte meg derfor for 7 km der jeg ikke skulle over 155 i puls. Det gikk veldig greit, selv om tempoet nok ikke skremte noen. Verre var det at GPS-en på mobilen ikke liker for mange skyer. Den ville absolutt ikke måle noe som helst, så jeg gikk etter mage(kilometer)-følelsen og lusket meg hjem etter omtrent 6,5 km.

I dag var det ikke noe som fristet til å løpe raskt. Verken dagsform eller været var på topp. Det har snødd mye i Tromsø siden søndag. I dag, torsdag, var det mildvær og øse-pøse-regnvær. Fortauet der jeg tuslejogget avgårde var såvidt fremkommelig, og jeg kan takke piggskoene mine for at jeg kom meg på tur i det hele tatt. De var også så våte når jeg kom hjem at jeg like gjerne kunne hatt dem på i dusjen.

På ei annen side kan en ikke være i dårlig humør etter å ha vært ute, selv på en plaskedag. Det var jo nesten varmt her i (den sikkert svært så midlertidige) vårløsninga. Hurra for kosejogging på våte dager!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar