fredag 2. desember 2011

Temperatursvingninger i desember

Humøret er stabilt, mens temperaturen svinger. Inne som ute. De siste dagene har vært preget av sterk vind og nedbør, som til alt hell har endret karakter fra regn til snø nå i kveld. Jeg har vært litt sur på meg selv fordi jeg trodde været har vært medvirkende faktor til en uønsket hviledag i går. Et mål er jo å komme seg ut i allskens vær.

Gårdagen var utrolig hektisk jobbmessig. Når jeg kom hjem, merket jeg at alt av overskudd hadde vært mobilisert. Jeg falt sammen som en sekk. Temmelig sliten - var virkelig det alt? Hadde jeg ikke mer å by på?

I dag har det heller ikke vært fristende å drive kondisjonstrening. Etter å ha mast på samboeren for ei kettlebellstrening (siden jeg er for slapp til å gå ut i dag også), sitter jeg her med skjegget i postkassa. Joda, samboeren trener. Jeg innså veldig raskt at kroppen ikke fungerer. Temperaturen svinger jammen innenfra også! Sykdomsalarm! Istedet for ei artig trening, er det frem med te og honning i tillegg til en smertestillende - og snart ei hodepute.

Det positive er jo at energien er til stede, men jobber med en infeksjon. Da er det jo ikke rart at jeg - etter egen mening - ble fort sliten i går. Jeg ser virkelig frem til neste trening, og håper å få knekket sykdommen snarest. Det er godt at det ikke er dørstokkmila som står i veien i hvert fall.

Så gjenstår det å se om temperatursvingningene fortsetter utendørs, eller om det går an å jogge seg en tur i vidunderlig vinterland når kroppen er med igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar