fredag 20. juli 2012

Brakkesjuke-medisin

Det er ikke alltid like lett å finne på noe uteaktivitet i øse-pøse regnvær. Vi vil jo gjerne lufte både unger og oss selv. Til nå har vi vært veldig flinke, men de siste par dagene har jeg savnet å ta ungene med på fjelltur. I går kjente jeg at brakkesjuka kom sigende, og jeg jobbet febrilsk for å holde den unna. Ettersom yr.no meldte rimelig bra vær i dag, med kun litt regn utpå dagen, holdt jeg motet oppe og gledet meg til en god fjelltur.


Tåka har tatt over oppe på Fjellheisen.
Den gang ei. Tåka vippet opp og ned fjellheisen. Toppen av Fløya var sjelden i sikte. Tenkt tur til Steinbøhytta og toppen av Fløya orket vi ikke å tenke på. Med to små som ønsker seg utsikt, er det ikke morsomt å servere tåke.

Tristesse! Vi måtte likevel ut. Det ble til at vi tok en Turbotur (http://troms.turistforeningen.no/troms/article.php?ar_id=33565&fo_id=1939) til Reinen. I stedet for en fjelltur, ble det en skogstur. Mygg og knott meldte sin ankomst med en gang det ble et lite stopp, og det ble derfor til at vi mest holdt oss i bevegelse. Ungene spiste brødskivene sine og fikk topp-premie på veien ned. De var veldig stolte og fornøyde med å ha gjennomført - i tillegg til gode og slitne etter en time i skog og mark.

Brakkesjuka avverget for denne gang! Selve turen er veldig fin, og frister til gjentakelse. Dersom ikke høsten også regner bort, vil det være ei strålende vakker rute for en septembertur i vakre høstfarger - og kanskje med ei blåbær eller flere i små og større munner på veien opp.


Godt å drikke vann fra bekken. Denne gang servert!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar