søndag 8. juli 2012

Utprøving av barfotsko

Vibram Five Fingers på fjelltur
Før MSM kjøpte jeg et par Vibram Five Fingers (http://senpai-elisabeth.blogspot.no/2012/06/vibram-five-fingers.html). Denne uka måtte de bare prøves utendørs.

Tirsdag lusket jeg avgårde til lysløypa for å prøve dem ut. Det ble en rolig tur på vel tre kilometer. Det føltes veldig uvant, og fort gikk det ikke.

I går skulle familien endelig starte Ti på topp-sesongen. Vi gikk på Slaktarhaugen, en kort og overkommelig topp for store og små. Jeg tok på meg barfotskoene igjen. Det var en deilig tur, og skovalget føltes helt rett.

Foreløpig synes jeg at det er en fabelaktig følelse å ha på barfotskoene, og da helst på fjelltur. Jeg er likevel litt bekymret for tida da knærne har begynt å gjøre vondt igjen. Om det er (feil) bruk av barfotsko eller noe annet, vet jeg ikke.

Utsikt til Tromsdalstinden og flyplassen fra Slaktarhaugen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar