fredag 17. august 2012

Svart belte i karate?

Foto: Sven Jonsson, Tromsø karateklubb
Ønske?
Lyst?
Evne?
Vilje?
Kan du?

Klart du kan!



Jeg begynte ikke på karate fordi jeg ville lære selvforsvar. Har jeg noengang sagt noe slikt, er et fordi jeg ikke har ant hva jeg skulle svare. Noen ganger skal man jo ha en grunn til å begynne på noe. Nå vet jeg hvorfor jeg begynte på karate. Jeg begynte på karate fordi jeg hadde lyst. Selvforsvar er kun en bonus av treninga.

Jeg begynte ikke på karate fordi jeg hadde lyst på svart belte. Jeg så rett og slett ikke for meg muligheten til å kunne ta svart belte i karate. Jeg hadde rukket å bli 22 år. Kondisjonen var svak. Musklene holdt meg kun oppe. Jeg hadde ingen som helst tro på at jeg kunne klare svart belte. Målet som kom etter hvert, var da heller grønt belte. Å bli en høyere gradert.

Ønsker du nok? Da lyster du nok? Evner du? Evnen opparbeider du! Opparbeider du evnen, opparbeider du viljen. Vil du, så kan du. Klart du kan!

Det er nybegynneropptak i Tromsø karateklubb hele september!

Les mer om karate og Tromsø karateklubb her: http://www.tromso-karateklubb.net/


Foto: Tromsø karateklubb


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar