lørdag 4. august 2012

Trening under skadeavbrekk

Torsdag kvelds intervalltrening ble avslutta med overtråkk på høyre ankel og oppskrubbet kne på venstre bein. Heldigvis ikke noe verre. Det går over, men i går var det fælt å sitte stille og rolig og gjøre helt andre ting enn vanlig. Jeg forsøkte å protestere, men samboer Fysio satte strengt ned foten.

I dag ble jeg derimot innvilget trening med kettlebells. Jeg innrømmer at jeg var litt engstelig i starten, men etterhvert som jeg fant grensene for hva som gikk an å få til, gikk det mye bedre. Ei flott trening med blanding av kettlebells og armhevinger/mageøvelser gjorde livet og lagnaden mye lettere.

I morgen håper jeg skrubbsåret har slutta å væske sånn at jeg kan forsøke meg på litt svømming eller/og kanskje litt sykling. Den 75 minutter lange joggeturen innser jeg at det bare er å skyte ei blå pil etter, men jeg er evig optimist og håper å få ei joggeøkt snarest.

Jeg har forresten fått en del spørsmål om kettlebells, hvilke jeg bruker og så videre. Når jeg får slike spørsmål, må jeg rådføre meg med samboeren. Jeg bruker nemlig alt fra ingen kettlebell/4 kg til 28 kg avhengig av hvorvidt jeg kjenner øvelsen, om jeg trener på noe jeg er ekstremt dårlig på eller om det er øvelser der jeg kan tillate meg å tøffe meg litt. Jeg har hørt et anslag om at 8 kg kan være greit å begynne med for damer, mens 12 kg er greit for menn, men hvor trent man skal være i forkant... Se det er vanskelig for meg å si noe om. Noen synspunkter fra andre kettlebellsfrelste?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar