torsdag 26. juli 2012

Aleneintervall i lavt skydekke

25. juli i Tromsø. Det var sendt ut OBS-varsel som tilsa lokalt store mengder nedbør. Det hamret ned tidligere i dag, og skydekket trakk seg godt nedover ørene på meg.

Brakkesjuka var til å ta og føle på. Jeg trodde jeg hadde mest lyst å sette meg ned et rolig sted, helst uten en eneste liten lyd, lese ei god bok og gjerne spise noe godt til.

Det var ikke det som stod på planen. Der var det nemlig skrevet, med hard og myndig hånd, 4x4 min intervall + 4x2 min intervall.

Søknad om utsettelse til i morgen ble skrevet og kopiert i ti eksemplarer til hjernen min. Planer om alle mulige slags nyttige ting jeg kunne gjøre i stedet for å trene ble lagt frem. Men nei, samvittigheten min sa plent i fra om at plan A skulle gjennomføres - også i dag.

Etter å ha lest på Northern Runners' facebookgruppe om hvor flinke noen av de andre der hadde vært tidligere på kvelden, var det bare å komme seg i treningstøyet. På vei ut avtalte jeg badstu med samboeren, og der var jeg på vei.

Treninga ble akkurat så pyton herlig som jeg trodde den kom til å bli. Pulsen var høy, intervallformen elendig - og jeg lovte meg selv at dette måtte jeg gjøre oftere.

Om det er noen av dere som lurer: JA, det er herlig med badstu og kaldt vann i dusjen etter ei slik økt!

Nå i kveld er det nesten som opplett å regne. Vi ser jo nesten fjellheisen.
Toppen av Fløya og Tromsdalstinden er godt skjult bak det lave skydekket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar