tirsdag 31. juli 2012

Når sommeren geiper til oss...

Kalenderen viser 31. juli. Det kunne vært 31. mai. I løpet av juni og juli har det vært kaldt og etterhvert veldig vått, men en sommerdag har vi hatt! Riktignok var det ikke skyfritt på himmelen, men temperaturen var herlig varm.

Juni var en skikkelig travel måned med aktiviteter for store og små omtrent hver dag. For meg var det Tromsøkarusell, sommerleir i kyokushinkai karate og Midnight Sun Marathon-arrangementet som var det store. Jeg trente og storkoste meg til kneet satte på bremsene når det enda var et par uker igjen til Midnight Sun. Det gjorde sitt til at ambisjonene ble kraftig nedjustert der.

Jeg gledet meg skikkelig til juliaktivitetene: Trening og annen aktivitet uten konkurranse. Knærne (nå begge) har kranglet litt, men ikke verre enn at jeg har fått trent godt. Det har blitt både jogging og kettlebells på kveldstid, mens dagene har gått til turer i skog og mark og til fjells i tillegg til innendørs badeaktiviteter. Været har ikke invitert til late dager, og det har på ingen måte vært å forakte. Aldri så galt... og så videre...

Storveis besøk på sommerleira til Tromsø karateklubb -
Shihan Yakunin med meg som staffasje

Debuten på 10 km under MSM 30. juni.


Northern Runners etter endt løp under Tromsøkarusellen /
Folkeparken i juni (foto: Vidar Hanssen, Northern Runners)



Turfolket. De voksne prøvde ut Vibram Five Fingers. Supert å gå
i tørt terreng. Litt vått og kaldt når temperaturen var lav og regnet var påtrengende.


Det ble mange flotte turer i juli! Selv om det ikke var så varmt,
var det fint vær i begynnelsen av måneden.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar