onsdag 22. august 2012

Motiver - mot - iver - HØST

Vår dyktige yogainstruktør (se tidligere blogg: http://senpai-elisabeth.blogspot.no/2012/08/viryayoga.html) begynner gjerne timene sine med noen bevingede ord. Enkelte av dem festet hun ned til en facebook-oppdatering. Torgunn, håper du ikke har noe imot at du siteres og at jeg rett og slett skal forsøke å gjøre dine ord til mitt mantra denne høsten (og gjerne vinteren også):

""Har du et tema for høsten? Mitt tema er MOTIVASJON, det å være motivert. Tenker på det som to tema; MOT til å satse og IVER etter å ta fatt og gjøre. "Den som våger, risikerer å miste fotfestet for en stund. Den som ikke våger, risikerer å miste seg selv." - Søren Kierkegaard""

Høsten begynte denne uka. For fullt. Til og med været skiftet om til høstham etter å ha lekt seinsommer ei kort stund. Jeg har kjent på tyngden av høst. Jeg har kjent på følelsen av at det ønskes noe av meg, at det ikke bare har vært et krav eller eget ønske, men at jeg rett og slett må trå til.

Til nå har karatetreninga vært mest for gøy. Det mest uttalte målet har vært å være tilstede på ei trening minst en gang i uka. Nå skal jeg prøve å gi mer. Motivere. For å gjøre det, må jeg også selv ha mot til å satse og iver etter å ta fatt og gjøre. Det siste er nok det vanskeligste, men med hjelp skal det gå. Jeg venter foreløpig med iver på at skaden skal helbredes helt og trenes opp slik at jeg kan gå videre.

Jeg ser frem til å ta fatt på treningshøsten. Det blir alternativt i starten på grunn av skaden, men gradvis endres det over til det som skal bli normalen. Karate, yoga, jogging og styrke skal inkluderes. Det blir mye trening, og jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar