søndag 21. oktober 2012

Karateunger i mesterskap


Møte med utøverne våre like før stevnet
(foto: Karen Bjørndalen/Tromsø karateklubb)

Lørdag 20. oktober var det duket for Åpent Nord-Norgesmesterskap eller "Arctic Challenge" i kyokushinkai karate på Finnsnes.

Hele 14 unger i alderen 8 - 12 år stilte for Tromsø karateklubb. Til sammen er det et sted mellom 30 og 40 unger som trener i klubben vår, så det er en god andel. Jeg må si at jeg er imponert over at ungene trener med mesterskap for øyet, får med seg foresatte, stiller opp - mange for første gang - og presterer så utrolig bra! Her var det til og med en av nybegynnerne som stilte som heiagjeng!

I hverdagen går det gjerne fort i svingene. Det er ikke alltid jeg får tid til å tenke på annet enn hva vi skal fokusere på fremover, og hva vi skal gjøre på treningene for å få dette til. Etter et stevne, er jeg gjerne så sliten selv, at jeg får tenkt litt. Det ryr på av inntrykk etter en dag med karate. Jeg tar meg i å tenke på at jeg er utrolig stolt over ungene, og hva de har fått til. Jeg er utrolig glad for å få lov til å trene alle de flotte barna, og jeg håper å få fortsette med det ei god stund til.


Når to utøvere fra Tromsø karateklubb møter hverandre på matta,
er det ingen kjære mor. Tøffinger!
(foto: Miriam Bjørndalen/Tromsø karateklubb)

Veldig stolt lagleder følger med fra mattekanten!
(foto: Vidar Vorland/bør absolutt være stolt forelder!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar