søndag 27. november 2011

Sammen er en mindre alene - del II



Reklameplakat fra 90-tallet.

Jeg er i siget, og tar på meg enda en sosial forpliktelse: Som høyt gradert utøver av hunkjønn, skal jeg stille på karatetrening jevnt over en gang i uka. Kanskje mer etterhvert.

Det spirer i Tromsø karateklubb, og det er et behov for personer av hunkjønn i klubben - om ikke annet for å vise de nye jentene som begynner at det går an å nå langt.

Det å være den eneste jenta på trening kan føre til at man må måle seg mot gutta, og det er tidsvis svært slitsomt. På ei annen side kan det bli ei hvilepute; jeg er jente, og man kan ikke forvente at jeg skal være like flink / sterk / rask osv. som guttene.

Jeg vil understreke at jeg synes det er helt greit å trene sammen med menn. Samtidig er det tidvis fint å få brynt seg på kvinner også. Derfor skal jeg være der.

Sosiale jenter på helgetur, men også det på 90-tallet.



På kyokushinbesøk i København år 2000, mener jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar