mandag 27. februar 2012

4x4-intervall i vinden, en trofast følgesvenn

Ei stor gruppe løpeglade i kulingen (foto: Thomas Føre, Northern Runners)
I Tromsø er Balsfjordvinden et fenomen, og langs Kvaløyveien er den ekstra merkbar. Det vet jeg etter å ha bodd der i alle barne- og ungdomsår. I dag gikk løypa for Northern Runners-intervallen fra Telegrafbukta, forbi barndomshjemmet mitt og forbi alle barndommens kjente egner. Ei (relativt) flat og fin intervalløype.

Utrolig mange av bevegelsens medlemmer hadde trosset dørstokkmila. Noe som er utrolig bra for videre motivasjon og felles glede nå mens vi ennå er i vinterhalvåret.

Jeg kjenner på at jeg må trene på å jogge/løpe sammen med andre. Det jeg sliter med er en negativ tankebane, og, ja, jeg jobber med å endre på den! Jeg er så vant med å komme sist i alt som har med løping, sykling og annet å gjøre, at jeg tenker meg selv sist - alltid.

I dag gjennomførte vi to intervaller i god medvind og to i ditto motvind. Vinden har visst blitt en trofast følgesvenn, men det er fremdeles noe uvant kost å nesten bli blåst avgårde idet en prøver å komme seg fremover.

Fra oppvarminga (foto: Øyvind Sørensen, Northern Runners)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar