mandag 30. april 2012

April i Tromsøvårens tegn

April - snøvær mesteparten av påsken, og snødrev siste aprildag. Ellers har det bare vært sol fra strålende himmel. I hvert fall i mitt hode. Vakre Tromsø, lumske og farlige Tromsøvåren. Når snøen forsvinner og sola skinner, kommer svevestøvet. Med svevestøvet kommer hoste, harke og tetthet selv om man er friskere enn fisken i ordtaket og ikke har astma eller annen sykdom å slite med.

Innetrening har det egentlig vært for lite av. På karaten tok arrangering av klubbmesterskap en del oppmerksomhet. Det ble ei gledelig gjennomkjøring for karateungene jeg trener (se bare på bildene under)! Kettlebells og annen styrketrening har det også vært altfor lite fokus på, dessverre. Jeg må lete etter musklene mine, men heldigvis er jeg vel vitende om at de er der...

Likevel har april vært en helt fin treningsmåned. For første gang kom jeg ned i det jeg vil kalle måltempo på jogginga - 6,01 på en kilometer. Så raskt tviler jeg vel på at det kommer til å gå i morgen på Ulfstindmila. Nå er det tett snødrev, minusgrader og vind ute... men det blir en maiblogg. Nå er det på tide å vinke april farvel.


Flott innsats fra karateungene på klubbmesterskapet!
(Alle karatebildene her er tatt av Sven Johnson, Tromsø karateklubb)






Litt mindre intens innsats av meg selv på hjemmebane..?

På leting etter muskelbygging.
...men å lese om løping er inspirerende!
Særlig når Tromsøvåren bye på sitt mest praktfulle selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar