søndag 30. oktober 2011

Jogita Osloensis

Botanisk hage i Oslo - skal det trenes, er
greit å gjøre det i vakre omgivelser!
Først som sist: overskrifta er bare bambus! MEN - Fem dager i Oslo. To økter med joggesko på beina. Ei økt med fjellsko på, og i tillegg ble det en dag med trasking i bygatene. Det siste skal ifølge enkelte medier (trolig betalt av butikkbransjen) være likeså kaloridrepende som en joggetur. Dessverre var ikke turen til Oslo en joggeferie, men på et godt, men også tungt besøk.

Ettertenksomhet slapp taket når joggesko og frisk luft slapp til. Den første turen hadde jeg tenkt å ta som lavpulstur med rundt 120 i puls. Jeg hadde altfor mye innestengt energi til at kunne gå bra, så jeg tok en kortere tur på 75 minutter med 140 - 150 i puls. Høyt for enkelte, men kondisen min er nok ikke mye å skryte av. Dessverre.

Tur nummer to med joggeskoene ble en intervall, 4x4. Fy, det var hardt og godt - "gondt" kalles det visst. Å, for en dårlig form! Intervall skal det ikke sluntres unna med i fremtiden i hvert fall.




























Den siste turen min, var avtalt med ei gammel venninne som jeg ikke har sett på altfor lenge. Jeg var litt usikker på hva slags tur dette skulle bli, og kledte meg derfor temmelig normalt, men hadde på fjellsko for sikkerhets skyld. Det siste var det mest praktiske. Jammen har den venninna mi god kondis. Vi strente opp til Grefsenkollen (for lokalkjente) i et godt driv. Det haglet svette av meg, og det var deilig!!! Jeg prøvde å få henne til å love meg en tur opp dit ved hvert eneste Oslobesøk fremover. Over 900 kalorier ble brent på den turen. Jeg var superfornøyd!

Utsiktsbilder fra Grefsenkollen.
Nå er jeg igjen topptent på å få kondisen bedret. Gleder meg til resten av høsten og vinteren!

Ut og nyt lufta, folkens -

(Foto: meg)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar