fredag 14. oktober 2011

Badevektas forbannelse

Jeg har sagt det til meg selv mange ganger: Badevekta skal ikke få lov til å forstyrre min følelse av å bli i bedre form etterhvert som jeg trener, men det er lett å bli avhengig av den hersens vekta - slik jeg har skrevet om tidligere (29.8. og 3.9.).

I det siste har jeg prøvd å bli kvitt min avhengighet. Det vil si at jeg ikke går på vekta hver dag. Om jeg føler meg "røten" en dag, ser jeg på vekta med stor mistro og holder meg unna. Likevel synes det meg vanskelig å ikke gå ytterligere ned, enda jeg trener mye mer enn jeg gjorde så seint som i vår. Da er det godt å lese artikler som denne (de dukker opp fra tid til annet i jungelen av slanke-ditt-og-datt som jeg forøvrig skyr) der Thomas Stellander, tidligere tredobbel norgesmester i kroppsbygging, anbefaler å  kaste badevekta:  http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7832236 .

Jeg klarer ikke å bli den som holder meg på en eller annen diett. Trua er fremdeles større på variasjon og glede i kostholdet og ikke minst trening. For meg er det veien til godt humør, overskudd, god form og resepten til et godt liv!

2 kommentarer:

  1. Hoff, den vekta. Skulle ønske den ikke fantes. Forøvrig veldig inspirerende å lese om din trening, det har satt fart i meg også!

    SvarSlett
  2. Leser din blogg med stor fornøyelse, Inger! Må bare takke og bukke for at du tar deg tid til å lese min. Jeg er utrolig fornøyd med at du lar deg inspirere.

    SvarSlett