lørdag 22. oktober 2011

Meditasjon - for å få fram det beste?

Denne helga går jeg på kurs. Med fullstappete uker der jeg synes det blir lite tid til ungene, går jeg egentlig aldri på helgekurs lenger. Dette er unntaket som skal bekrefte den regelen. Dette er (i hvert fall i følge samboeren) ei investering i fremtidig lykke og overskudd både hjemme og ute.

ACEM meditasjon er nøkkelen. Minimum en halv time om dagen er middelet. Målet er blant annet overskudd og kreativitet.

Å gå veien om sitt indre, har ikke vært min greie. Jeg har foretrukket svette, slit og tyning. Nærmest en form for "kroppen er mitt tempel". Jeg føler meg litt modnere nå. Det er ikke lenger mulig å gjøre alt på den måten. Det blir rett og slett for mye for harddisken. Særlig lei er jeg av den evige dårlige samvittigheten når overskuddet mangler. Det går ikke lenger.

Når livet ikke flyter slik man ønsker det skal gjøre, må det endringer til. Jeg har allerede skrudd på tanken fysisk trening. Nå har jeg startet på tanken mental trening. Den mentale treninga skal hjelpe meg å holde på overskuddet over vinteren. Jeg skal klare det denne gangen!

Juhu i oktober!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar