søndag 16. oktober 2011

"Lust for Life" på sykkelrulla

Rock'n rulle! (Foto: meg)

Juhu! Iggy på øret! (Foto: Sigurd Leithe)

Samboerens racersykkel er festet til rulla, og står pent parkert i kjelleren i påvente av elendig vær eller annet som gjør det nødvendig å spinne litt her i heimen. Det er supert å motarbeide dørstokkmila på den måten. Jeg trenger altså ikke å gå lenger enn to trapper ned, og der finner jeg både muligheter for både styrke- og kondisjonstrening. Helst går jeg selvsagt til dojoen for karatetrening eller ut for å nyte vær og vind under opparbeiding av kondisjon. Noen gode substitutter er likevel gull verdt.

I dag var været vått, egentlig med stor V. Inne hadde det både blitt hobbyverksted med ungene, hyttelaging av stoler og tepper, TV-seing og baking av kanelsnurrer. Når de minste hadde lagt seg, holdt sofaen på å ta meg for godt. Det var da jeg hørte ropet fra sykkelen nede i kjelleren, og har man først insistert på at den skulle installeres der for vinteren... Ja, da er det bare å gripe øyeblikket.

Det er sjelden jeg hører Iggy Pop på treningsstudio, men å kjøre langintervall til "Lust for Life" er helt topp. Kan anbefales!


Spinning er en svett affære! (Foto: meg)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar