lørdag 24. september 2011

Katatrening

I dag har jeg vært på mi første, rene katatrening noensinne i klubbens egen regi (regner da ikke med treningssamlinger).

For de uinnvidde; kata er ulike mønster som vi går på karaten. Vi starter med enkle mønster på nybegynnernivå, og går gradene oppover til de mer avanserte.

Jeg har alltid likt å gå kata, men etter come back'et har jeg merket at mye er glemt, og noe er endret på i den tida jeg var ute. Det er mye som krever sin plass i hjernebarken, og minnet er ikke like bra som tidligere. De mer avanserte kata'ene er derfor vanskelige å huske for meg.

Likevel - jeg har litt lyst på et come back i kata på konkurransenivå. Det hadde vært gøy å prøve seg, men det krever trening. Jeg er ikke sikker på at jeg kan klare den treninga på egen hånd, og treninga i klubbens regi er midt i familiens kjernetid. Det passer utrolig dårlig i tillegg til at den er på fredager etter jobb. Den dagen kropp og hode fungerer dårligst etter ei lang jobb- og treningsuke.

Klarer jeg å bestemme meg for hva jeg vil? Skal jeg være med, eller skal jeg dømme? Uansett skal de kataene læres inn igjen. På tide å få kropp og hode med igjen!

Hovedkata denne måneden: http://www.howcast.com/videos/81594-Seipai-Kyokushinkai-Kata Dessverre klarer jeg visst ikke å få alle elementene inn i hjernebarken...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar