tirsdag 12. juli 2011

Det sosiale nettverket

Jeg kjenner nå på hvilken betydning det har å ha et sosialt nettverk. Når hele det familiære nettverket bor langt borte, er det utrolig viktig å ha et vennenettverk. Ekstra godt er det når ungene i ulike familier fungerer godt sammen, og man kan utvikle vennskap på basis av sammenfallende interesser med andre man vanligvis ikke hadde kommet i kontakt med.

Vi har et par år nå vært en gjeng bestående av 3-4 familier som har gått på Ti på topp-turer sammen. I år har vi utvidet sammenkomstene med telturer, strandliv og trolig også bærturer når den tid kommer. Vi inviterer hverandre på besøk, enten bare ungene eller også hele familien. Utover vinteren håper noen av oss på løpetrening med Northern Runners, Mørketidsløp(!) og skikurs sammen.

I dag fikk vår familie en herlig feriedag i gave fra en av de andre familiene. Ungene dro på besøk til dem, og koste seg godt en hel dag. Vi foreldre fikk oss en god, lang sykkeltur i et friskt, disig landskap: Vi leverte ungene, dro ut på tur, syklet litt over fem mil, spiste, dusja, ble servert nydelig middag da vi skulle hente ungene, og følte oss riktig vartet opp! Mye bedre enn spa, vil jeg tro!

Med silke venner vil formen bedre seg betraktelig på kort tid, kjenner jeg. Jeg gleder meg også til å gjøre gjengjeld. Det er så fortjent å få en trene-kosedag for seg selv en gang i mellom! Men... før den tid er det noen veldig slitne muskler som må få seg litt ro...


På utfart sørover på Kvaløya. Foto: Sigurd Leithe

Northern Runners: http://www.northernrunners.no/
Mørketidsløpet: http://www.msm.no/index.php?id=286574

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar