onsdag 6. juli 2011

Treningssommer - sykkeltur i det grønne

Ferie og fritid ser jeg på som kvalitetstid sammen med familien. I flere år har oppussing av hus vært andreprioritet. I år er alt av oppussing satt på vent. Det skorter selvsagt ikke på husarbeid, men det meste skyves aktivt nedover på lista over hva som må gjøres. Jeg er klar for treningssommer!

For en gangs/halv dags skyld ble det ikke plass til meg i bilen for familieutflukt. Jeg grep sjansen med begge hender - og surret til og med føttene rundt den (om det hadde vært mulig å sustantivere den på slikt vis). Familien ble sendt avgårde, og jeg gjorde meg klar til en lang sykkeltur.

Nei, jeg er ikke den som har racer, men jeg er overbevist om at jeg har en superduper terrengsykkel. Denne gang var den klar for landeveien. Det tok meg tre timer, litt over halvparten i isende motvind, å nå frem og tilbake. Vel 46 km var tilbakelagt. Til tross for motvind på vei til målet og et par sure oppoverbakker like før jeg var hjemme: ingen superlativer når opp for å beskrive en nordnorsk sommerdag med skyfri himmel og en likeså ubeskrivelig natur. Lette gir anbefales, og dermed kan alle og enhver få seg en naturopplevelse av de store!


Utsikt fra reisens slutt. Foto: Elisabeth Eriksen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar