onsdag 24. august 2011

Å blåse bort alle negative tanker

La tankene komme, og slipp dem så. Blås dem bort med samme vind som førte dem til deg. Vær positiv, ikke la mørket tynge deg ned. Smil, du klarer det.

Jeg har hatt en tung og trøtt dag i dag, og virkelig jobbet med å komme meg ut av ei noe dyster stemning. Kroppen har oppført seg som om jeg skulle veie 150 kilo, og jeg plages med et-eller-annet-tull i låret. Fremdeles. Engstelsen er der for en skade-in-spe.

Etter å ha vært i aktivitet/trening i fire dager, er det på tide med en hviledag. Hvilen landet på en strålende dag med et drag av høst i lufta. Hodet skulle gjerne hatt en jogge- eller fjelltur å se frem til i dag, eller en bærtur om ikke annet. Det passet bare ikke inn i programmet. I tillegg til å være veldig sliten i kropp og sinn kjente jeg at det ikke har vært nok søvn i det siste, og der var surkefrøkena i gang igjen.

Tidsklemma. Stress i skuldre og nakke. Maset. Surheten. Nei, det er ikke slik det skal være. Vi får ta livet som det kommer. Det viktigste er å ha det fint. Som min kjære samboer sier: Det er ikke alle minustimene du kommer til å huske når du ser tilbake på tiden med små barn.

Jeg jobber med det: Å blåse bort alle negative tanker.

La tankene komme, og slipp dem så. Blås dem bort med samme vind som førte dem til deg. Vær positiv, ikke la mørket tynge deg ned. Smil, du klarer det.

Å kvitte seg med negative tanker bør ikke være en like vanskelig oppgave..
Foto: Sigurd Leithe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar