lørdag 20. august 2011

Trøstens ord fra Murakami



I dag har vi vært to barnefamilier og ett kjærestepar på fjelltur. En deilig, deilig dag er over. Det ble en rolig tur, men jeg kjenner det litt i lårene likevel. Særlig i det der den ene muskelen er litt støl fra før av. Håper det gir seg til i morgen da det er på høy tid med en joggetur.

Jeg har begynt å lese den japanske forfatteren Haruki Murakamis bok "Hva jeg snakker om når jeg snakker om løping". Så langt koser jeg meg glugg i hjel med den. Et sitat derfra som traff meg godt, fant jeg på side 28 i den utgaven jeg leser:
"Noen fantastisk løper er jeg ikke, jeg holder i beste fall et ordinært nivå - om ikke "middelmådig" er et mer dekkende ord. Men det er ikke det som betyr noe. Poenget er å forbedre seg litt fra dag til dag. Den eneste konkurrenten du trenger å vinne over i langdistanseløping, er fortidens utgave av deg selv".

Dette er altså hva jeg bedriver for tiden. Det er en slags trøst at også andre har satt ord på følelsen. Med ro i sjelen tenker jeg på dagen som har vært og ser frem til morgensdagens tur.






I dag er jeg skyld i alle bilder selv.

2 kommentarer:

  1. Fint at du liker boka :) Kapitlet om ultraløpet var ganske detaljert og spennende å lese. Runner's Blues, må jo være litt trist og oppleve.
    Men det gikk over. Og det viktigste er å forbedre seg selv litt etter litt (før alderen tar deg? når er det?) Lykke til med videre trening og blogg. -Gard-

    SvarSlett
  2. Hei Gard! Håper formen kommer seg på din side av Northern Runners. Nå får jeg endelig til å svare på bloggen min. Det var visst noen innstillinger her som ikke var som de skulle..
    Jeg gruer meg til en (eventuell) Runner's Blues om ca 4 år... Håper å bli i så god form til den tid at kilometertidene går sakte tilbake (til nåværende tider?)

    SvarSlett